Treiber

Alle unsere ergonomischen Mäuse und unsere Tastatur sind Plug-and-Play. Wenn Sie die Tasten mit individuellen Funktionen belegen möchten, bieten wir dazu kostenlose Treiber an. Die Multimedia Controller erfordern einen Treiber, um Zugriff auf alle vorprogrammierten Einstellungen in der Bearbeitungssoftware zu erhalten. Alle Treiber sind auf Englisch.

Maus und Tastatur

NOTE! Apple has released a beta version of the newest version of macOS, Big Sur. Currently, our drivers are not compatible with Big Sur. We are working on an updated version of our drivers to be available either when the operating system is officially released, or shortly afterwards. At this time, we strongly recommend customers refrain from upgrading to Big Sur to avoid any technical issues with our products. This notification will be updated when our compatible drivers are released.

Note: Die Unterstützung für Unimouse WL für Linkshänder wird in Kürze verfügbar sein. Sollten Sie Probleme haben, zögern Sie bitte nicht, uns zu kontaktieren. Hier finden Sie ältere Treiberversionen.

Contour Shuttle

Big Sur Shuttle driver The Shuttle driver for macOS Big Sur is currently in BETA testing and available for download. You may encounter technical issues when using the driver until an official release is available. We encourage customer feedback for any issues encountered when using the BETA build. Please follow the steps below carefully to properly uninstall any previous Shuttle drivers and install the BETA driver. These steps differ from previous instructions we have provided for earlier versions of macOS.
  1. Disconnect any ShuttlePRO or ShuttleXpress device connected to the Mac.
  2. Uninstall the Contour Shuttle driver using the Contour Shuttle Uninstaller found in the Help menu of the Contour Shuttle app.
  3. Restart the Mac.
  4. Open the Contour Shuttle disk image (.dmg file) located in the Downloads folder or on the Desktop. If you received the disk image by email, do not double-click it inside Mail. Move it to the Desktop first.
  5. Find the Contour Shuttle app in the disk image and drag it to the Applications folder.
  6. Eject the disk image.
  7. Open the Contour Shuttle app located in the Applications folder. Make sure you do not open the copy that is on the disk image.
  8. When the System Extension Blocked warning pops up, click Open Security Preferences.
  9. Click the yellow lock at the bottom left corner of the System Preferences window.
  10. Enter your password. You must be in an administrator account to install the driver.
  11. Click the Allow button next to “System software from application Contour Shuttle was blocked from loading”.
  12. Connect the ShuttlePRO or ShuttleXpress device to the Mac.

* Der Treiber für die Shuttle Produkte bietet Standardeinstellungen für die meisten Applikationen. Falls der Treiber keine Einstellungen für das Programm bietet, das Sie mit Ihrem Shuttle verwenden möchten, lesen Sie bitte die Liste der Einstellungen, die heruntergeladen werden können. Anmerkung: Die Contour Treiber erfahren regelmäßige Updates. Bei der Vielzahl der neuen Veröffentlichungen und Aktualisierungen von Software ist es nicht immer möglich, alle aktualisierten Einstellungen im jeweiligen Treiber zu berücksichtigen.

Sie suchen nach einer Lösung für Ihr Problem?

Wir helfen Ihnen gerne weiter. Wenn Sie uns eine kurze Nachricht zusenden, wird sich unser Support-Team kurzfristig mit Ihnen in Verbindung setzen.